1. Retour- en ruilmethode
Alle artikelen op de webshop (m.u.v. fournituren) kunnen binnen dertig dagen aan ons worden geretourneerd indien deze ongedragen en in originele staat zijn en zijn voorzien van de originele labels en etiketten. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. Uiteraard is het passen van artikelen toegestaan. Wij raden je aan de schoenen op zachte oppervlakken (bijv. tapijt) te passen en uit te proberen. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Indien je het artikel wilt retourneren, zorg er dan voor dat je het artikel niet vies maakt en in de -voor zover redelijkerwijs mogelijk- originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart jou en ons, in het geval van een klacht, tijd en moeite.

Retourmethode Wens je een artikel te retourneren (m.u.v. fournituren), dan kan je deze afgeven bij een van onze winkels of bij een POSTNL-punt. Klik hier om te kijken waar het voor jou dichtstbijzijnde PostNL punt gelokaliseerd is. Na ontvangst van je retourzending wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel zo spoedig mogelijk teruggestort, doch uiterlijk binnen vier werkdagen.

Je kan gemakkelijk een retourlabel maken in ons retourportaal. Deze link vind je terug in je laatste e-mail van Voetsi, waar de track & trace code in staat. De retourkosten zullen wij dan verrekenen met de verzendkosten die je betaald hebt voor het versturen van het pakket.

Online ruilen Bij een ruilverzoek duidelijk het nieuwe artikel vermelden. Verschillen in aankoopbedrag tussen het teruggestuurde en opnieuw bestelde artikel worden teruggestort of verrekend.

Ruilen in de winkel Bij ruiling in een van onze vestigingen is het echter niet mogelijk contant geld terug te krijgen. Verschillen in aankoopbedrag worden teruggestort of verrekend in de winkel.

2. Verzendkosten retourneren
De kosten voor het retourneren van jouw bestelling zijn voor je eigen rekening, tenzij er sprake is van een fout aan onze kant. De retourkosten zullen wij dan verrekenen met de verzendkosten die je betaald hebt voor het versturen van het pakket.

3. Bestelling retourneren
Volg onderstaande instructies voor retourneren of online ruil.

4. Retourzending volgen
Het volgen van de retourstatus van je bestelling in ‘Mijn Account’ is vanwege technische redenen NIET mogelijk. Wanneer je jouw retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijg je een PostNL tracking nummer waarmee je de retourzending kan volgen. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een bevestiging per e-mail.

Mocht je twee weken na het retourneren van uw bestelling nog steeds geen e-mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via email infoatvoetsi.nl

5. Garantie
Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het gebeuren dat je na aankoop een productiefout ontdekt of een verkeerd product hebt ontvangen. Voetsi raadt je aan de geleverde producten meteen na ontvangst goed na te kijken en de eventuele daarbij gebleken gebreken z.s.m. (binnen 2 dagen) mailen of telefonisch te melden. Een verkeerd of beschadigd artikel kan je ruilen in een van onze winkels of terugsturen naar ons retouradres. Wij vragen je hierbij gebruik te maken van onze retour- en ruilmethode. Wij geven geen garantie op hakken, ritsen en gespen.